وبلاگ

ردیاب ماشین یا جی پی اس خودرو

ردیاب ماشین یا جی پی اس خودرو وسیله ای با سایز کوچک و با وزن کم برای ردیابی و اطلاع از موقعیت و مکان خودرو و وسیله نقلیه با استفاده از ارتباطات ماهواره ای و جی پی اس خودرو و سیستم های مخابراتی است.

با این وسیله که به راحتی می تواند در جاهایی با دسترسی کمتر در خودرو نصب شود می توانید از موقعیت قرارگیری خودرو ، خاموش یا روشن بودن آن ،  وضعیت حرکت، مسیرهای پیموده شده  و … اطلاع پیدا کنید.

در ردیاب ماشین این قابلیت وجود دارد که با عملکردی مانند دزدگیر با باز و بسته شدن در خودرو یا ضربه خوردن به آن از طریق پیامک به صاحب ماشین اطلاع داده شود.

با این قابلیت اگر ماشین دزدیده شود ، ردیابی به سادگی انجام می شود و حتی با ارسال یک پیامک و دستور از طریق اپلیکیشنی که با ردیاب ماشین ست شده است امکان روشن کردن خودرو و جابجا کردن آن برای هر کس به جز صاحب ماشین غیر ممکن می شود.

ردیاب ماشین برای چه وسایل نقلیه ای قابل استفاده است؟

از ردیاب ماشین یا جی پی اس خودرو می توان برای خودرو شخصی، موتور سیکلت ها، تریلی ها و محموله های باری استفاده کرد.

به عنوان مثال شرکت های باربری ، تاکسی تلفنی ها و پیک های موتوری برای اطلاع از موقعیت وسایل نقلیه خود که در خیابان ها و جاده ها در حال تردد هستند، می توانند از ردیاب ماشین استفاده کنند.

ردیاب ماشین یا جی پی اس خودرو 2

همچنین در ردیاب ها قابلیتی وجود دارد که با کمک آن می توان «مرز» را تعیین کرد.

یعنی ماشین نمی تواند در مسیری غیر از مسیرهایی که از پیش تعیین شده اند حرکت کند و با ورود به مسیر های اشتباه پیامک به صاحب خودرو یا شخص کنترل کننده ارسال می شود و می تواند ماشین را متوقف و یا خاموش کند.

طرز کار ردیاب ماشین

به طور کلی تمام ردیاب ها با  نصب سیمکارت (سیستم GPRS) و استفاده از GPS و از طریق ارسال پیامک موقعیت خودرو را اعلام می کنند.

بدین صورت که طریق GPS طول و عرض جغرافیایی و موقعیت خودرو را محاسبه و سپس از طریق GPRS اطلاعات بدست آمده را برای صاحب خودرو ارسال می کند.

شما میتونید از هر سیم کارتی مانند ایرانسل، همراه اول، رایتل و… استفاده کنید. فقط مطمین شوید در محل زندگی شما کدامیک از اپراتورها آنتن دهی و اینترنت مناسب تری دارند.

 

کاربرد های ردیاب ماشین یا جی پی اس خودرو :

  • ردیابی لحظه ای ماشین
  • خاموش کردن خودرو از راه دور
  • هشدار سرعت غیر مجاز به راننده
  • ارسال اطلاعات خودرو با زمان و تاریخ دقیق
  • تعیین محدوده ی مجاز حرکت (مرز)
  • هشدار روشن و بکسل شدن خودرو
  • تشخیص شتاب و ترمز ناگهانی و لرزش های شدید

 

 

نحوه نصب ردیاب خودرو :

ردیابها شیوه های نصب متفاوتی دارند. هر چه مدل ردیاب شما امکانات بیشتری داشته باشد نصب آن نیز پیچیده تر است.

مدلهای ساده تر فقط نیاز به اتصال سیم مثبت و منفی به برق خودرو دارد.

ردیابهای خودرو شبیه دزدگیر ماشین میباشند. همراه آنها نقشه نصب نیز وجود دارد.

در صورتی که از برق خودرو سر دربیاورید به آسانی طبق نقشه میتوانید آنرا نصب کنید ولی اگر شک دارید و وارد نیستید میتوانید به نصاب های دزدگیر یا ردیاب مراجعه کنید و یا با تماس با جی پی اس گستر کار نصب را به نصاب های متخصص ما بسپارید.

آنها بوسیله نقشه نصب در عرض کمتر از نیم ساعت دستگاه را در محل موردنظرتان نصب و جاسازی میکنند.

 

پیشنهاد جی چی اس گستر :

ردیاب های تلتونیکا از جمله ردیاب های معروف در دنیای جی پی اس و ردیاب هستند.

شرکت Teltonika یک از بزرگترین کمپانی های طراحی و تولید ردیاب در جهان با سابقه ۲۰ ساله خود هر ساله سری جدیدی از تکنولوژیهای انحصاری خود را در قالب دستگاه های ردیابی و کنترل ناوگان تولید می نماید.

ردیاب ماشین یا جی پی اس خودرو پیشنهادی جی پی اس گستر به شما ردیاب موفق تلتونیکا FMB920 می باشد که با کلیک روی این لینک میتوانید درباره آن مطالعه کنید و همچنین از طریق این لینک آن را در فروشگاه با بقیه ردیاب ها مقایسه کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *